محترم وجیهه قاضی زاده، شارژدافیر سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در روم، در بیست و پنجمین نشست کمیته جنگلداری سازمان غذا و زراعت ملل متحد طی یک ویدیو کنفرانس اشتراک و سخنرانی نمود.
خانم قاضی زاده در این نشست ضمن تاٌکید روی حمایت سازمان ملل متحد از جنگلداری در کشورهای رو به توسعه، پیرامون تخریب منابع طبیعی کشور به خصوص جنگل های طبیعی به دلیل نا امنی و درگیری های چهار دهه اخیر، و روند بازیابی و حفظ آنها، صحبت کرد.
اشتراک محترم وجیهه قاضی زاده، شارژدافیر سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در روم، در سی و پنجمین نشست «کنفرانس منطقوی سازمان جهانی غذا و کشاورزی برای شرق نزدیک».
در این نشست که طی ویدیو کنفرانس به مدت دو روز برگزار خواهد شد، اعضای گروه پیرامون مقابله با پیامد های ویروس کویید-۱۹، دستیابی به اهداف توسعه پایدار، ریشه کن کردن فقر و پایان گرسنگی، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در روم از هفته شهید و نزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی احمد شاه مسعود، با تدویر محفل ختم قرآن عظیم الشان در مقر سفارت، یادبود به عمل آورد.
با توجه به وضعیت و محدویت های ناشی از ویروس «کویید-۱۹» این مراسم با اشتراک خانم وجیهه قاضی زاده - شارژدافیر سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در روم - دیپلوماتان، کارمندان و تعدادی محدودی از افغان های مقیم ایتالیا برگزار شد. خانم قاضی زاده ضمن ارج گذاری به هفته شهید و تاکید روی پاسداری از آرمان های مقدس شهدا، همدیگر پذیری و وحدت برای رسیدن به یک صلح سرتاسری در کشور در این برهه حساس تاریخی را ضروری خواند.
در اخیر شرکت کنندگان به روح شهدای کشور اعم از شهدای ملکی و نیروهای امنیتی که در راه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور جان های شان را فدا کرده اند، اتحاف دعا نموده و برقراری صلح و آرامش سرتاسری در کشور را از بارگاه ایزد متعال استدعا کردند.